dimarts, 13 de novembre del 2012

Behobia-Sant Sebastià o com córrer sota un diluvi...

 

Vaig sortir el dijous cap a Osca a passar una nit amb els pares. El divendres aviat pel matí marxo cap a Donosti, arribo d'hora. La fira del corredor està molt bé, dir-vos que el mateix paravent a Berlin valia 100€ i a Donosti 50€!!!  Molta oferta de material a meitat de preu. Vaig fer nit a la platja d' Orio, nit de tormenta
d'aigua, tota la nit sense parar.
Dissabte al matí passejada per la platja, trote, estirar el de sempre, durant la nit de nou un munt d'aigua!!!
Ens posem en marxa diumenge dos hores abans a Behobia, no para de ploure, no es pot escalfar.
 25.000 runners sota l'aigua buscant un portal o un arbre per protegir-se, entre ells 5000 catalans, 6 andorrans i un red!!!



La primera sortidaes fa a les 10h30, jo surto dos minuts més tard, xop, tremolant, això comença a ser un costum porto cuatre Behobies i tres d'elles amb molta aigua!!!

 Després de cinc kms no miro el ritme, no es veu res,  avui és un dia de sensacions; arriba la primera pujada de dos kms, amunt, amunt, m' agrada, em trobo bé, començo a entrar en calor. Faig la baixada a 3'50'' estic començant a disfrutar, a Pasajes (l'unic terreny pla)  està ple de vies de tren i forats, girem i comencem la pujada del restaurant de l'Arzac. Al km 16 apreto i tornem a baixar, em poso darrera d'una vasca que baixa a fondo, jo també m'hi poso, arribem al ultim km, girem cap el Kursal, vent de cara, molta pluja, les tanques de protecció van per terra, el globus de publicitat surt volant, les ones del Cantàbric arriben al cinqué pont de Donosti ( uns 500 metres a dins de la ciutat), en resum, un bonic dia per córrer i acabar la temporada!!!


La gent que ha participat aquest any recordarà la quantitat de gent animant durant tot el recorregut, malgrat la pluja sempre estan presents, animant sense parar.
Tot i les dificultats del temps us recomano anar i viure aquesta experiència, jo porto quatre i tornaré!!!

Després de la cursa, chuleton amb la familia Murua, l'avi 71 anys porta 31 Behobias i aquest any ha acabat amb 1h37', el seu fill Aitor porta 20 Behobies i aquest any ha acabat amb 1h14' i finalment el net  porta 1 Behobia ha finalitzat amb 1h40'.

Salut i km's


Andres Herrera

1 comentari:

marc pujol ha dit...

Andres, no tinc el plaer de conèixer-te però és molt cert el que has dit.

Es una cursa que et fa repetir any rere any, l'ambient, la calidesa de la gent, l'organització, la gastronomia...